onsdag 17. oktober 2012

Bookstars

Jeg går ut fra at de som leser bloggen min er over gjennomsnittlig interessert i bøker. Eller. Kanskje de er gjennomsnittlig interessert i bøker. Eller. Det jeg kan si for sikkert, er at de som leser bloggen min, kan lese. Og det er jo en god forutsetning for å sjekke ut Bookstars, en ganske fersk bokhandel plassert i Trondheim sentrum.


På Bookstars selger de ikke bokbind, Diddl-stæsj og klistremerker. De selger bøker, for det er en bokhandel. Og de selger ikke det Aschehoug sier at de skal selge, fordi de er eid av dem. De tar inn bra bøker, uavhengig av forlag, for at bra bøker skal bli tilgjengelig for folk flest. Eller væffal de som bor i Trondheim. Eller de som besøker Trondheim en gang i blant.

Jo, og så selger de kaffe. Og kanelboller, så vidt jeg har fått med meg. Hvilket beats the shit out of skolesekker og bursdagskort.

Faksimile: Adressa.

Og vil dere vite noe morsomt? I morra skal jeg lese der. I selskap med Carl Frode Tiller og Jørgen Brekke. Det er ganske tøft. Så vidt jeg har skjønt, er det hele gratis, og det begynner klokka sju på kvelden. Så innbyggere i Trondheim-området: komkomkomkom! Og ta med en venn. Eller fem. Hvis det er plass, vel å merke. Og hvis det ikke er plass, kan du komme innom en dag seinere, for bøker og kaffe har de uavhengig av tidspunkt.

Bildet innledningsvis er forøvrig stjålet fra Facebook-sida deres. Lik dem, og få oppdateringer direkte i feeden din. Det skjer mye framover, så følg med!

4 kommentarer:

  1. Jeg har vært der! utrolig kul bokhandel :) Kanskje jeg kommer i morgen! Skal egentlig på et foredrag med Geir Lippestad, men jeg får se hva det blir til :) Lykke til uansett!

    SvarSlett
  2. Hørtes ut som en fin bokhandel, men jeg har jo ingen muligheter til å dra til Trondheim, håper de åpner butikk i Oslo også etter hvert. Lykke til med lesningen og takk for tipset :)

    SvarSlett