lørdag 13. september 2014

Fantasi og blekk

Dere, nå er Skrivebua-boka et faktum!


Skrivebua blei som kjent lagt ned, og dere kan egentlig lese hele historien via den linken der, hvis dere ikke kan den allerede. Men nå er Fantasi og blekk her, med utvalgte tekster fra noen av de mange dyktige, og utrolig forskjellige, brukerne der inne. To av mine tekster er også med, og som det er lettere å se på disse bedre bildene av boka, har det gamle diktet mitt Nostalgi æren av å pryde baksida:



Hvis du vil kjøpe den, sender du bestillinga di til nordland.fylkesbibliotek@nfk.no. Husk å få med navn, adresse og hvor mange bøker du vil kjøpe. Koster 250 kroner per bok inkludert porto.

For meg er jo dette nettopp veldig, vel, nostalgisk, men jeg innser jo at dette faktisk er noe som kan - og bør! - interessere flere òg. Det er faktisk veldig mange gode tekster her, fra kåserier til poesi. Og det fins kanskje antologier der ute som er av høyere litterær kvalitet, men jeg trur det er få anotologier der ute som betyr så utrolig mye for så mange. Og herregud, det er tekster her skrevet av trettenåringer som fortsatt rører meg til det innerste. Og hadde det ikke vært litt kult hvis en av dine største litterære opplevelser i år ikke var den nyeste diktsamlinga til en anerkjent og prisbelønt poet utgitt av Oktober, men ei brokete samling ungdomsprosa utgitt av Nordland fylkesbibliotek?

God lesning til alle.

2 kommentarer:

  1. ENIG. Ååååh, eg gleder meg sånn til å få bestille den no etter husleia er betalt, og ikkje minst å lese igjennom alle dei gode, fine tekstane. Skrivebua berre.. det var så mykje meir enn berre eit "forum". Ein knytta band der, og venskap, og ein berre, vart betre. Eg vart hvertfall betre, ikkje berre på skrivinga, men i alt anna òg. Det var ein stad ein kunne finne tilhøyrsel, og det skal litt til å toppe akkurat dèn kjensla. Og ja, nostalgi-diktet ditt er eit av dei finaste eg veitom. Det berre "så kan jeg spille dem forlengs, baklengs, på skrå, når det blir for vanskelig å huske dem". AH. <3

    SvarSlett
  2. Tusen takk for fine ord! Skrivebua var noe for seg sjøl.

    SvarSlett