mandag 29. september 2014

Forfatteri og annet hverdagssyssel

Det er mandag, jeg er fortsatt arbeidsledig, leiligheten vår er fortsatt rotete, den blir liksom aldri helt ferdig utpakka, på onsdag reiser jeg til Tromsø, samme dagen som Ordkalotten begynner, og det var egentlig dét som var poenget mitt, for det er mye spennende på programmet! Sjøl gleder jeg meg mest til torsdagen, og visningen av filmen Sæterbakken skriver Sauermugg på Verdensteatret. Hva angår dere, bør dere glede dere mest til fredag klokka ett på Tromsø bibliotek, for da skal jeg lese egenskrevne tekster sammen med resten av forfatterklassen min. Dette var for all del en smule ironisk, men det er veldig hyggelig om du vil komme innom likevel. Gratis, attpåtil, så hvis du er i Tromsø da, har du ikke så mye å tape, bortsett fra litt nattesøvn hvis du har samme døgnrytme som meg.

Jo, og så en ting til. For ei stund siden sendte jeg inn noen tekster til en konkurranse, og for også ei stund siden fikk jeg beskjed om at jeg var blant vinnerne, men at jeg ikke skulle si det til alle og enhver ennå fordi ikke alt var helt i orden ennå. Men det er det nå, og jeg kan si det til alle jeg vil! Noen av kortprosa-tekstene mine skal altså trykkes i en antologi side om side med blant annet dikta til Mona Høvring, og det syns jeg er ufattelig stas. Antologien heter Bruer, og skal presentere noen av de mange ulike litterære stemmene fra Drammensregionen. Lanseringa blir den 6. november på Rekord Bar i Drammen, og jeg trur jeg skal lese. Her har du et bilde, så husker du det bedre:


Men nå må jeg gå, for jeg skal allerede begynne forberedelsene til en samtale jeg skal ha på FOD-gården klokka seks i kveld. Jeg skulle egentlig vært der sist fredag, men siden jeg ikke er så flink til dette med livet og sånn, gikk ikke alt helt som planlagt, og jeg måtte dra hjem før jeg hadde kommet så langt. Men vi prøver igjen! Denne gangen skal jeg ta med meg Jørgen, sånn at han kan passe på meg litt. Haha.

2 kommentarer:

  1. Masse gratulerer. Det er moro når man får medvind i skrivingen :)

    SvarSlett
  2. Takk for det! Jepp, det gir motivasjonen et ekstra løft :)

    SvarSlett