mandag 6. februar 2017

Les for en god sak

15. februar er det den internasjonale barnekreftdagen. I år som i fjor har bokbloggen MoonStar's bokverden tatt initiativet til en kampanje som alle lesere oppfordres til å være med på. Kampanjen er ganske enkel, og kan justeres etter hvor god økonomi man har, og går ut på at man leser så mye man kan denne dagen, og deretter donerer penger til Barnekreftforeningen. Jeg foreslår å donere like mye penger som sider man leser, sånn at hvis man for eksempel leser 156 sider den 15. februar, donerer man 156 kroner til Barnekreftforeningen. Man kan også gjøre det annerledes, for eksempel donere ti kroner per leste kapittel, eller 100 kroner per bok hvis man virkelig går inn for et lesemaraton. Eller gjøre det helt annerledes? Uansett kan man donere pengene her, men husk å skrive navnet ditt, for blant alle som donerer, trekkes også en vinner av ei bokpakke. Kampanjen har også en Instagram-konkurranse, der man kan ta bilde av det man har tenkt å lese denne dagen og tagge det med #lesforengodsak2017. De lover også andre giveaways den 15. februar, så det lønner seg å følge med på Facebook-arrangementet! Jeg veit at premiene er varierte hva angår både sjanger og målgruppe, og jeg tillater meg å røpe en liten hemmelighet: bøkene jeg har skrevet (I dypet av en ruin, Fiji Kitsune fra landet bak drømmer og Tyngden mellom oss) er blant premiene.

Les mer om kampanjen på MoonStar's bokverden, og noter dere datoen i kalenderen. I fjor blei det samla inn hele 7150 kroner, noe som er veldig bra, men jeg håper dere vil være med på å gjøre summen enda større i år! Sjøl har jeg gyldig grunn til å ikke være med denne gangen, i og med at jeg skal på prisutdeling og motta stipend i hjemfylket mitt akkurat da, men jeg har jo faktisk allerede donert tre bøker til denne kampanjen, så jeg satser på at jeg er tilgitt.

God lesning!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar