mandag 1. januar 2018

2017

Herregud, dere, jeg har jo virkelig forsømt denne bloggen grovt i det siste. For dere skjønner at da jeg omsider kom hjem fra en tre uker lang hyttetur uten internett, skulle jeg jobbe nesten hver dag, og så var det jo desember med alt det innebærer av julegaver, familiebesøk og kjas, og jeg har så mange innlegg på vent nå at dere aner ikke, men her kommer i det minste ei slags oppsummering av året som har gått:



Hva gjorde du i 2017 som du aldri har gjort før?
Hang meg opp etter kroker fra taket. Mottok Buskerud fylkeskommunes kulturstipend. Fikk konsulentuttalelse. Hørte en podcast (helt sant, jeg hadde faktisk aldri hørt en podcast før i fjor!). Dro på hyttetur aleine.

Beste konsert:
Her er nok kanskje Sigur Rós og Nick Cave nødt til å komme på en delt førsteplass.

Hvilke land har du besøkt det siste året?
Sverige, ass.

Hva ønsker du deg neste år som du har savna?
I fjor på denne tida ønska jeg meg forlagskontrakt, og det trur jeg jaggu jeg ønsker meg i år òg.

Hvilken TV-serie var den beste du så?
Det trur jeg nok er nødt til å bli The Handmaid's Tale. Den reiv godt i sjela. Og selvfølgelig de nye sesongene av Stranger Things og Game of Thrones.

Hvilken bok er den beste du har lest i år?
Vannfall av Atle Håland var i væffal den som gikk mest inn på meg.

Hva slags musikk har du hørt mest på?
Bloc Party, I Break Horses, Sigur Rós, Asobi Seksu og Raga Rockers, i den rekkefølgen. Det er riktignok den musikken jeg har hørt mest på digitalt, i tillegg kommer selvfølgelig platene jeg har hørt på hjemme, men dem har jeg ingen statistikker på.

Hva ønska du deg? Og fikk?
Gode leseropplevelser.

Hva gjorde du på bursdagen din?
Spiste middag og drakk drinker på Der Pepper'n Gror med Jørgen og Vibeke.

Hvilke var de beste filmene du så?
Blade Runner 2049 og Call Me By Your Name – helt fantastiske på hver sin måte. Sistnevnte har jo faktisk ordinær premiere nå ganske snart! Gå og se den.

Ønsker og planer for det nye året:
Skrive ferdig Mjuke, svarte stjerner. Jeg skjønner ikke engang om det er et realistisk mål, for jeg har jo holdt på med den så sinnssykt lenge, dette har jo omtrent vært målet mitt hvert eneste år de siste åra nå, men kanskje 2018 er mitt år?

2 kommentarer:

  1. Fin årsoversikt. Og har absolutt tenkt å få sett Call me by your name når den kommer på kino for den høres innmari fin ut :) Ellers har jeg selv fortsatt til gode både å lytte til podcast og å dra på hytte (eller noen som helst annen typen ferie) alene, men vi får se hva 2018 bringer. Lykke til med skrivedrømmer og andre drømmer for 2018 =D

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det! Og du må love meg å skrive en anmeldelse av Call Me By Your Name når du får sett den, er veldig spent på hva du syns om den :)

    SvarSlett